Loxysoft delar ut stipendie

Som ett av de mest profilerade tillväxtföretagen i Sverige är Loxysoft ett av de företag som gärna anställer kontinuerligt, förutsatt att vi hittar rätt kompetens. Rekrytering är en central del av vår vardag här i Loxysofthuset. Det ligger således i vårt intresse att stötta de lokala utbildningsanordnarna. Därför ställde vi oss positiva när JB-Gymnasiet hörde av sig och ville att vi skulle sponsra ett stipendium på 1000 kronor till elever som visar framstående studieresultat eller koordinatoregenskaper inom teknikområdet.

Stipendiet delas ut i  samband med skolavslutningen och just i år gratulerar vi Anton Kågström. Anton beskrivs som en riktigt lovande student med högsta betyg i matematik och teknik.  Stipendiet är även en del av ett fortsatt samarbete med Loxysoft för att erbjuda eleverna en bra kontakt med sitt valda teknikområde. Vi vill därför önska Anton lycka till i fortsättningen då vi förstått att planerna är att läsa programmering på Universitetet.

• stipendie
  • matematik