Loxysoft gillar Zombie Apocalypse

Loxysoft är ett entreprenördrivet företag från Jämtland som är stolta över sin lokala förankring. Loxysoft utvecklar och säljer sina produkter från Jämtland, trots att vår primära målgrupp är kunder från hela världen. Och i Sverige är den största andelen av Loxysofts kunder lokaliserade i södra delarna av vårt land.

Eftersom vi brinner för entreprenörskap, och för Jämtland är det naturligt för oss att vara huvudsponsor för entreprenörstävlingen ”Idéracet” som ska främja unga entreprenörer att skapa idéer som gör att vår region utvecklas och förblir en attraktiv plats att leva och bo på.

Tävlingen genomfördes 26/10 i Matfors. 18 bidrag fick 10 min var för att presentera sina bidrag för en jury. Vår affärsutvecklare, Mathias Björlin satt med i juryn. - Det var en upplevelse att få höra olika idéer och se det mod som unga människor, 13-20år, har att ställa sig framför en jury och presentera och argumentera för sin idé. ALLA gjorde ett mycket bra jobb med att presentera sin idé.

Vinnare av ett pris på 10 000kr gick till ”Zombie Apocalypse”. Zombie Apocalypse är ett konvent som skall genomföras för alla som tycker om Zombietrenden. Juryn var eniga om att det är en ide som är rätt i tiden, tillsammans med framtagandet av en väl genomtänkt strategi.

Lycka till önskar Loxysoft

Läs mer på