Telemarketing är ju en trevlig företeelse!

... eller så borde det i alla fall uppfattas. I många fall hjälper en telefonförsäljare dig att hitta ett mer kostnadseffektiv alternativ till en vara eller tjänst som du redan har idag. Det är närmast att betraktas som en kostnadsfri konsumentrådgivning. Varför har telefonförsäljningen då så dåligt rykte? Det stora flertalet företag i branschen jobbar väldigt seriöst, med stora starka varumärken i ryggen som inte vill bli förknippade med oseriösa affärsmetoder, det är inte de som är problemet. Men det finns ett litet fåtal mindre seriösa aktörer som inte alltid följer branschorganisationen Kontaktas direktiv och riktlinjer. Det finns även enskilda säljare som arbetar kortsiktigt och därmed inte bryr sig om det hela marknadsföringsvärlden pratar om just nu, nämligen transparens och värdet av att "do good shit". Trenden går mot ärligare tag och ett större ansvar för hela affären. Så jobbar vi på Loxysoft. Om någon upplever ett problem är vi väldigt noga med att ta det på allvar och hjälpa kunden till en lösning som alla kan känna sig tillfreds med. Vi vet att vår produkt är bäst i segmentet. Det är en trygghet som gör att vi kan titta våra kunder i ögonen. Det bidrar också till en trevligare arbetsmiljö. Vem vill bli utskälld på jobbet?

Men det finns företag som inte arbetar lika långsiktigt och transparent som vi på Loxysoft.  Kontaktas VD Tina Wahlroth har skrivit ett utmärkt blogginlägg i ämnet där hon lyfter fram ledningens ansvar. Läs det gärna och kom gärna med förslag på vad som kan göras för att ge telemarketingbranschen ett bättre rykte. Naturligtvis är vi även intresserade av att veta vad du tycker om Loxysofts transparens och ansvarstagande. Om vi på någon punkt kan bli bättre så vill vi veta det så att vi kan göra något åt det. Oss kan ni nå via massor av kanaler. FacebookTwitterwebbformulärlivechat via vår hemsidatelefonmailYouTubeLinkedInMyNewsdeskPinterest och vår egen sida för Feedback. Behöver du någon mer kontaktyta så vill vi också att du hör av dig. Berätta var du helst vill prata med oss!