LOXYSOFT ÅTER IGEN PRISAD I SVERIGE

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här: http://www.ngnews.se/default.asp?lngeditid=44294 LOXYSOFT AB: LOXYSOFT ÅTER IGEN PRISAD I SVERIGE Loxysoft blev under årets Guldgala i Östersund prisad som årets tillväxtföretag i Jämtlands län 2006 samt att företaget även fick pris på Sweden Technology Fast 50 som anordnas av Deloitte i samarbete med Svenska Riskkapitalföreningen. Loxysoft har under åren 2003-2005 haft en tillväxt på 1 373%, med denna siffra rankas Loxysoft som ett av de absolut snabbaste växande tillväxtföretagen i Sverige. Rising Stars är en objektiv ranking av de 25 snabbast växande teknologiföretagen i Sverige som haft verksamhet i minst tre år och högst fem år. Dessa företag nomineras enligt samma kriterier som för Fast 50-företagen förutom att tillväxten mäts för tre år. Företagen har en potential att bli morgondagens Fast 50-företag. Om Fast 50 och Rising Stars Teknologi är en viktig drivkraft i den svenska ekonomin och vi vill ge ett erkännande till svenska teknologiföretags framgångar. Deloitte anordnar årligen Sweden Technology Fast 50, i år tillsammans med Svenska Riskkapitalföreningen. Det är en prestigefylld årlig utmärkelse till de snabbast växande teknologiföretagen i Sverige. Priser delas ut i två kategorier, Fast 50 och Rising Stars. Dessa är de enda särskilda utmärkelserna för snabbväxande teknologiföretag i Sverige. Rankingen inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknologi, från internet och datorer till Life Science. Läs mer på http://www.deloitte.com/fast50 Om Loxysoft Loxysoft är Sveriges ledande leverantör av uppringningssystem för Callcenter och försäljningsföretag. Med över 60 callcenter som kunder på den svenska marknaden borgar produkten för att vara den mest flexibla lösningen samt att ha den högsta driftsäkerheten. CRM systemet med nummerslagare är ett kompetent och prisvärt verktyg för att effektivisera vid telefonförsäljning, marknadsundersökningar samt intervjuer via telefon. Läs mer på www.loxysoft.se. Ytterligare upplysningar: Tobias Sjölander, Loxysoft AB, tel 070-660 54 23, mail tobias@loxysoft.se

• Vetenskap, teknik