Releasy förlänger avtal med Loxysoft

Releasy Customer Management tecknar ett tolvmånadersavtal med Loxysoft. Avtalet avser hyra av Loxysoft Sales för Releasys kontor i Linköping och Skövde.

Releasy Customer Management bildades som fristående bolag 2008, men samarbetet med Loxysoft sträcker sig längre tillbaka än så, då bolaget har sitt ursprung i Manpower Business Solutions. När det nya bolaget bildades var det naturligt att ta med Loxysoft Sales som säljstödsystem för företagets telemarketing, och nu väljer man allstå att förlänga avtalet.

"Vi har efter gott samarbete med Loxysoft valt att förlänga vårt avtal med ett år", säger Carl-Niclas Odenbring, IT-chef på Releasy Customer Management.

Tuomas Koli, Key Account Manager på Loxysoft, kommenterar avtalet: ”Releasy är i praktiken en av de kunder som varit med längst, och som på många sätt satt sin prägel på Loxysoft Sales. Det är kul att se att Loxysoft, både som system och organisation, hänger med när våra kunder utvecklas och förändras. Ett fortsatt förtroende från Releasy visar att vi fortfarande är på rätt spår.”

• avtal
  • callcenter
  • dialer
  • loxysoft sales
  • telefoni

Om Loxysoft

Loxysoft har ett egenutvecklat säljstödssystem med en telefoniserver som bas. Systemet hanterar förutom telefoni en mängd andra kontaktsätt, som e-post, sms och postutskick. Systemet är byggt för att hantera de processer som kontaktintensiva företag handskas med dagligen, alltifrån schemaläggning och planering till statistik, utskick av orderbekräftelser och backoffice-funktioner, som ljudfilsavlyssning och ordergodkännande.

Systemet kan köpas eller hyras som en tjänst. Loxysoft är idag Sveriges ledande leverantör av uppringande system för callcenter och försäljningsföretag. Företaget växer även inom inkommande trafik. I dagsläget görs 8 miljoner samtalsförsök och 20 miljoner samtalsminuter per månad i hyrsystemet.