Större flexibilitet med ProScheduler 3.28

Nya versionen av bemanningsplaneringsverktyget ProScheduler är nu ute. Flexibilitet är ledordet och det är framförallt Realtidsforecasting som är det stora lyftet.

Realtidsforecasting ger möjlighet till direkt omprognostisering om samtalsvolymerna avviker markant från befintlig prognos. Då kan bemanningsplaneraren direkt planera om resten av dagen utifrån de nya förutsättningarna.

– Efterfrågan har varit stor framförallt från våra amerikanska kunder som har en mer flexibel arbetskraftslagstiftning, säger Emma Skygebjerg, Chief Sales Officer, Loxysoft

ProScheduler har nu också fullt stöd för Software as a Service. Alltså, möjligheten att nyttja programmet som en helt molnbaserad produkt utan installationer på plats.

– Vi erbjuder helt enkelt ProScehduler som en tjänst. Vi på Loxysoft tillhandahåller databaser och programvara på vårt egna datacenter i Sverige eller via Microsofts servrar i kundens hemland, säger Emma Skygebjerg.

Loxysoft har också utvecklat sina API:er. Det ger ett bättre stöd för att importera och exportera data.

– Många av våra kunder har egna system som de samlar statistik i och för in den i ProScheduler. Eller tvärt om. Nu har vi skapat ännu bättre förutsättningarna för göra ProScheduler till ett flexibelt och kundanpassat system, Anna Wannberg Jönsson, Product Manager, Loxysoft.

Två andra välkomna nyheter är Smoothing, ett verktyg för att kapa bort onödigt höga toppar och djupa dalar i bemanningsbehovet, samt Callback prognostisering, som är designad för att skapa leads av webbesökare och utifrån detta generera telefonförsäljningssamtal.

Versionen finns tillgänglig för installation för Loxysofts kunder och finns med som standard för alla nya kunder från mitten av maj 2017.

Utvecklingsområden i ProScheduler 3.28

• Realtidsforecasting och optimering
  • Fullt stöd för Software as a Service
  • Utvecklade API:er som kan importera och exportera data
  • Utjämna (Smoothing)
  • Callback prognostisering
  • Samplanering på grund av samåkning (carpool)
  • Platser i planeringen (arbetsplatser utifrån medarbetares behov)
  • Nya språkstöd (tyskt och spanskt)

Kontakt

Emma Skygebjerg, Chief Sales Officer, Tel. +46 70 947 99 84, emma.skygebjerg@loxysoft.com

Tobias Sjölander, vd och grundare. Tel. +46 70 660 54 23, tobias.sjolander@loxysoft.com

• Företagsinformation

• workforce management
  • kundtjänst
  • kundservice
  • bemanning

Loxysoft är en ledande leverantör av system för Contact Center, Telemarketing och Workforce Management. Med mer än 25 års erfarenhet i branschen, erbjuder vi robusta företagslösningar, skalbara från små till stora verksamheter med flera kanaler och verksamhet på många platser. Vi ger företag och organisationer förutsättningar för kundservice och försäljning i världsklass!

Loxysoft har 100 anställda på fem orter; Stockholm, Göteborg, Oslo, Östersund och New York. Huvudkontoret ligger i Östersund. Företaget ägs av grundarna och riskkapitalfonden Inlandsinnovation, som ägs av svenska staten.