2015 genombrottsår för Loyo

2015 blev ett genombrottsår för Loyo – appen som gör livet enklare för konsumenter. Med uppskattade och smarta funktioner för att samla sina kort i mobilen kröntes året med julklappen från Privata Affärer. Utmärkelse ”Årets bankapp”.

Under 2015 ökade intresset kraftigt för Loyo och över 100 kedjor och 25 köpcentrum har anslutit sig till appen. Drygt 80 000 kunder använder tjänsten som gör plånboken tunnare på kort och mobilen ännu smartare. Kundnytta som Privata Affärers jury valde att prisa den 22 december. Men redan innan Loyo fick sin tidiga julklapp hade 2015 varit ett händelserikt år.

Januari 2015

Efter ett lyckat pilotprojekt lanserades kreditfunktionen i Loyo. Det innebär att kunder tryggt kan ansöka om kredit direkt i appen och betala sina köp med Loyo. Ett 20-tal partners till Resurs Bank blir först ut med att koppla på Loyo, däribland BMW, XXL och Synoptik. Samarbetet med Retain24 lanseras och Granngården blir den första handlaren att erbjuda presentkort via Loyo.

Mars 2015

Nya detaljhandelskedjor kopplar på Loyo och ger konsumenterna möjlighet att själva söka krediter i mobilen. Ett mycket uppskattat värde som hjälper kunder att själva bestämma när och var de vill söka om en kredit. Bland de nya kedjorna finns DinX, Jaktia och Vianor, Turkietresor, Husqvarna och AD Bildelar.

Juni 2015

Transaktionshistorik på kreditkort lanseras för operativsystemet Android. Användarna kan nu enkelt överblicka sina köp direkt i mobilen. Därmed erbjuds detta i de två ledande operativsystemen för mobiltelefoner. Sedan tidigare fanns denna möjlighet i Apples operativsystem iOS.

September 2015

Nu lanseras Loyo även i Resurs Banks kreditkort Supreme Card. En kreditkortsfamilj som består av korten Gold, Green, Woman och World. Därmed kan 140 000 av Supreme Card användare få full koll på sina kort, se poäng, samla erbjudanden på en plats och löpande få nya erbjudanden.

Oktober 2015

Loyo lanseras sitt egna kort "Loyokortet". Med kortet kan konsumenter få erbjudande och mervärden utan att vara medlem i andra kundklubbar, som rabatter i olika detaljhandelskedjor. Konsumenterna har själv fått vara med och rösta och utforma hur Loyokortet ska se ut samt har önskat innehållet i Loyokortet. 1000 personer deltog i utvecklingen av Loyokortet.

November 2015

Första erbjudandet dyker upp på Loyokortet. NetOnNets presentkort lanseras i Loyo. I Loyo kan NetOnNets kunder utföra flera saker som sparar tid och gör det enklare att handla hos NetOnNet. Genom att addera sitt NetOnNet-presentkort till appen kan användaren enkelt se sitt saldo, handla och se giltighetstid på presentkortet.

December 2015

Loyokortet fylls på med erbjudanden, nu med Boost, Stayhard och Ellos som kända varumärken.

20 nya partners lanseras däribland Rapunzel of Sweden, Team Sportia och Brynäs IF. Helsingborgs Citypresentkort lanseras i Loyo. Och så årets appening - Loyo tilldelas utmärkelsen "Årets Bankapp" av tidningen Privata Affärer.

• Telekom

Pernilla Hurtig