Välkommen den 7 september när Boxholmspolitiker och skolbarn från Åsbo skola besöker Doris Johanssons gård Änghemmet

Torsdagen den 7 september 2017 har hela Åsbo skola en temadag om lokalproducerad mat där man samarbetar med LRF och använder undervisningsmaterialet Bonden i skolan. Under dagen deltar också åtta Boxholmspolitiker som lär sig mer om var maten kommer ifrån.

Dagen börjar 08.20 med att alla vandrar till Doris gård för att se var Anna Hektor köper grönsaker till skolmaten. Där genomförs uppgifter stationsvis och det finns även möjlighet att bekanta sig med fåren på gården. Tipspromenad på vägen tillbaka. Åter i skolan serveras lunch som Anna och Annette lagar ute på skolgården. Den här dagen är hela skollunchen lagad med enbart lokala livsmedel.

Deltagare:
Boxholmspolitiker,  Åsboskolans elever, lärare och kökspersonal, representanter från LRF, kommunens kostchef och sist men absolut inte minst: lantbrukare Doris Johansson!

Kontakt och mer information:
Boxholms kommuns kostchef, Eva-Lott Blixt, 0730-417 137
LRFs kommungrupp, Martin Johansson, 0706-88 39 50