Välkommen till LRF:s regionstämma på Kvinnerstaskolan, Axberg, Örebro

Framtidstro och innovation

På årets stämma vågar vi oss på att titta in i framtiden med rubriken "Framtidens lantbruk - tradition eller innovation" med gästföreläsare Per Frankelius, docent i ekonomisk och industriell utveckling, Linköpings Universitet.

Detta blir också avstamp för ett panelsamtal om "Framtidstro – verklighet eller önsketänkande". Medverkar gör Per Frankelius, AnnaKarin Landin, Hushållningssällskapet, Johan Hedström, Lavigruppen, Isabella Odmark, LRF Ungdomen i Örebro och Lennart Nilsson, LRF:s riksförbundsstyrelse. Samtalet leds av Peter Borring, ordförande i LRF Östergötland.

Sedan blir det utdelning av utmärkelser till årets lokalavdelning, årets lantbruksföretag och regionstyrelsen hederspris till den person som gjort mest nytta för regionens lantbrukare, inte bara det senaste året utan under en lång tid. Vi delar också ut silvernålar, LRF:s hedersutmärkelse till personer som lokalt eller regionalt lagt ned ett omfattande och oegennyttigt arbete i organisationens tjänst.

Regionstämman kommer att behandla en motion från Tysslinge-Örebro LRF om de intrång lantbrukare drabbas av när vägbyggen, ledningsdragningar och annat görs på den mark där lantbrukaren ska bedriva sin verksamhet. På stämman finns 88 beslutande fullmäktigedelegater
från lokalavdelningar i länet.

Program samt alla handlingar finns även att få på plats, men går även läsa i förväg på vår hemsida.

Klicka på länken

Tid: 19 mars 2019 klockan 18:00 föreläsning. Stämman börjar 20:00. Registrering från klockan 16.30.

Plats: Kvinnerstaskolan, Axberg, Örebro.

Välkommen!

Kontaktpersoner för intervju och kommentarer:

Per Willén, ordförande LRF Örebro, 072-215 35 00

Erik Erjeby, regionchef LRF Örebro, 013-465 55 90

Anmäl dig gärna till: Carl Selling, kommunikatör, carl.selling@lrf.se eller 013-465 55 92

• Jordbruk, lantbruk, fiske

• livsmedel