LRF Konsult förvärvar EKB Konsultbyrån KB

LRF Konsult förvärvar EKB Konsultbyrån KB

LRF Konsult förstärker sin närvaro i Borlänge med omnejd och förvärvar EKB Konsultbyrån KB. Den 1 oktober 2015 går EKB Konsultbyrån KB in i LRF Konsult.

– Med köpet av EKB Konsultbyrån KB förstärker vi vår position på marknaden. Det här förvärvet är ett viktigt led i LRF Konsults strategi att växa inom alla branscher, säger Tommi Jokitalo Kontorschef för LRF Konsult i Borlänge.

– EKB Konsultbyrån KB har ett mycket gott anseende bland kunder och samarbetspartners. De är goda representanter för LRF Konsults värderingar. Med förvärvet av EKB Konsultbyrån KB följer fyra anställda samt EKB Konsultbyråns kunder, fortsätter Tommi.

– LRF Konsult har de resurser och den kvalitet som krävs för att möta en fortsatt expansion. Vi delar deras idéer om hur utvecklingen av en modern redovisnings- och rådgivningsbyrå ska ske i framtiden. Jag är övertygad om att förstärkningen med LRF Konsults tjänster och kompetens är bra för nuvarande och blivande kunder i Borlänge med omnejd. Dessutom ger det mig möjlighet att överlämna mina kunder i kompetenta och trygga händer, säger Dan Ljungkvist, EKB Konsultbyrån KB.

För mer information kontakta:
Tommi Jokitalo, kontorschef LRF Konsult i Borlänge, tfn 0243-697 80

Dan Ljungkvist, EKB Konsultbyrån KB, tfn 0243-861 45