Phoenix kommer till Berns på sin intima Warm-Up Tour!

21/4 Berns, Stockholm Franska Phoenix kommer att göra exklusiva visiter på utvalda orter i Europa och USA mellan 7 april och 10 maj. Visiterna innebär intima klubbspelningar under en såkallad Warm-Up Tour, innehållande enbart material från deras kommande album ”It’s Never Been Like That” som släpps 15 maj. Det har varit snack om den här turnén länge, bandet lottar själva ut biljetter till fansen via sin hemsida men först nu står det klart att det blir på Berns Phoenix gör sin intima klubbspelning i Stockholm. Phoenix gör dansant och funkig pop som är lika välproducerad som den är svängig och melodiös. De släppte 2001 sitt debutalbum ”United” och fick med sin uppföljare ”Alphabetical” (2004) sitt riktiga genombrott, då med hiten ”Everything Is Everything”. Just nu är bandet högst aktuella med videon till ”Long Distance Call”. De har även titelspåret på sin kommande skiva ”It’s Never Been Like That” ute för förhandslyssning på sin MySpace-sida. Mer information: www.wearephoenix.com www.myspace.com/wearephoenix BILJETTINFORMATION Biljetterna är ute nu!! Biljetterna kostar 190 SEK + förköpsavgift och köps via Chinateatern 08-566 323 50 Ticnet 077-1707070 www.ticnet.se (Ticnet säljs via alla Ticnet och ATG-ombud i hela landet) Biljetter finns även på Pet Sounds, Sound Pollution och Record Hunter 18 års åldersgräns vid förköp, 20 i dörren. www.berns.se PRESSINFORMATION Skivbolag: EMI Presskontakt: Camilla Engström camilla.engstrom@emimusic.com 08- 527 150 84