Dags för Årets Fest i Luleå - biljetterna sålde slut på två timmar

På fredag, den 23 maj, är det för tolfte året i rad, dags för näringslivet i Luleå att gå på festen där man FÅR prata jobb, samtidigt som man hyllar driftiga entreprenörer. Näringslivets Pris arrangeras av Luleå Näringsliv i samarbete med ett antal näringslivsaktörer.

Årets handelspris är ett nyinstiftat pris som delas ut av Visit Luleå. Många av priserna utses av olika juryer. Till en del av dem kan allmänheten lämna förslag till nomineringar. Alla de pristagarna är presenterade här. Folkets förebild är ytterligare ett pris som delas ut allra sist på kvällens gala. Till det priset kan allt utse sin egen kandidat genom att SMS-rösta ända fram till klockan 17 00 på kvällen.

Årets talare är den högaktuella ståupparen Karin Adelsköld som talar över temat:Det är aldrig försent att nybörja. 09 10 - 10 00. Hon kallar sig humorentreprenör och jobbar som programledare, teknikexpert och bloggare. Bland annat driver hon teknikbloggen ”Lilla gumman”.
De senaste dagarna har det stormat omkring henne. Rubriker i kvällstidningarna avslöjar att tidningen Amelia avbryter samarbetet med henne sedan hon publicerat en mail från RAW Comedy Clubs grundare Mårten Andersson där han ifrågasätter varför man ska ” boka kvinnliga komiker när ingen vill se dem?

Klockan 11.20 är det dags för Micael Dahlén, ”rockstjärneprofessor” i ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm, att prata om Hur du överlever framtidsinvasionen - och dessutom blir en vinnare och har kul på vägen. Han har bland annat skrivit boken Nextopia - om förväntningssamhället. Och senast en bok om seriemördare ”Monster”. Han är professorn vid Handelshögskolan i Stockholm som snabbt tog en världsledande position inom områden som konsumentbeteende, kreativitet och marknadsföring.

Årets gästkock vid kvällens middag är TV-aktuelle Paul Svensson, en av Sveriges riktiga stjärnkockar. 2003 utmärkte han sig med en femteplats i Bocuse d'Or, Lyon, världens mest prestigefyllda matlagningstävling. Med lång erfarenhet som kock och kreativ ledare för toppkrogar som Bon Lloc och F12.

Kontakta Johanna Grimstål, Mera media om ni vi vill nå kontakt med några av föreläsarna.

070 393 9222 johanna@meramedia.se

• företagande