Finalist till Årets Projektledare 2013

Svenska ProjektAkademien har utsett Anders Granberg, huvudprojektledare för ”Invest in Luleå och Piteå” som en av tre finalister till Årets Projektledare 2013. Anders har sett till att Facebook miljardinvesterade i att bygga sitt megadatacenter i Luleå, trots hård internationell konkurrens. Vem som får den prestigefyllda utmärkelsen tillkännager Svenska ProjektAkademien den 22 november.

Sedan 1995 delar Svenska ProjektAkademien ut utmärkelsen Årets Projektledare till personer som gjort utomordentliga projektledargärningar. Bedömningen görs efter ledarskapets utförande, resultatet av genomförd verksamhet, projektets omfattning och komplexitet samt nytänkande i projektarbetet.

I tuff konkurrens har tre projektledare stått ut lite extra i år och typen av projekt de har drivit skiljer sig otroligt mycket, men de är alla oerhört komplexa. Där en projektledare har tagit en stor infrastruktursatsning i mål, har en annan rott hem en miljardinvestering från ett av världens mest kända varumärken. Samtidigt har en tredje överträffat alla förväntningar i ”världsmästerskapet i TV-produktion”.

Mer information i bifogat pressmeddelande.

• Norrbotten

Läs mer om The Node Pole