Lulebo sponsrar för 2,6 miljoner 2018

Luleås kommunala bostadsbolag Lulebo beslutar om utdelning av sponsringsmedel vid två tillfällen årligen. Nu har den första tilldelningen för 2018 gjorts, i faktarutan nederst framgår vilka som har beviljats sponsring.

Beslutet omfattar sponsring med 453 000 kronor. Till det kommer gällande treårsavtal till ett årligt värde av 1 375 000. För de som har missat att ansöka finns fortfarande möjligheten.

- Det här är den första av två tilldelningar för 2018. Under våren 2018 kommer ytterligare medel att fördelas och vi välkomnar fler att ansöka, gärna verksamma inom kultursektorn, säger Lulebos informationssamordnare Thommy Johansson.

- Vårt fokus ligger på barn- och ungdomsverksamhet utifrån aktiviteter som hyresgäster, föreningar och organisationer skapar inom idrott och kultur, eller inom ramen för annan samhällsnytta. Med elitlagen syns vi i syfte att skapa goda relationer lokalt och stärka varumärket Lulebo, säger Thommy Johansson.

Beslut om sponsring tas vid två tillfällen årligen av Lulebos styrelse, dels 1 november och dels den 1 mars. Före det ska ansökningar vara Lulebo tillhanda. På www.lulebo.se/sponsring finns utförlig information gällande ansökning. Där finns även sponsringspolicyn där definition, syfte, mål och förutsättningar för sponsring anges

Lulebos sponsringsbudget för 2018 är 2,6 miljoner kronor, det är detsamma som de senaste årens. Efter de nyligen tagna besluten om 453 000 och gällande treårsavtal med BC Luleå, Luleå Basket och Luleå Hockey har Lulebo möjlighet att fördela ytterligare cirka 700 000 kronor för 2018.

- Det är positivt om vi kan bredda vårt stöd till fler och vi ser gärna att de som tidigare inte har sökt sponsring hos Lulebo inkommer med en ansökan, säger Thommy Johansson.

Bland de nya som har beviljats sponsring finns exempelvis Norrbottens Parasportförbund. Sponsringen riktas till Special Olympics School Day som arrangeras i Luleå 14-15 mars 2018.

Lulebo beviljad sponsring 2018 – del 1 av 2

Bergnäsets AIK 50 000 kr
Brooklyn Tigers Unga Hockeyförening 10 000 kr
Föreningen Lördagsjazz 11 000 kr
IBK Luleå damsektionen 7 000 kr
Luleå Ridklubb 200 000 kr
Luleå Sportklubb 50 000 kr
Lule Stassteater 50 000 kr
Norrbottens Parasportförbund 25 000 kr
Notvikens IK 50 000 kr
Totalt 453 000 kr

Treårsavtal

BC Luleå gäller till 2019-04-30 200 000 kr/säsong
Luleå Basket gäller till 2019-06-30 200 000 kr/säsong
Luleå Hockey gäller till 2018-04-30 975 000 kr/säsong (riktat till barn, unga och damer)

• sponsring

• Västerbotten

Med drygt 7 450 lägenheter i de flesta av Luleås stadsdelar erbjuder Lulebo en mångfald av bostäder. Studerande vid Luleå Tekniska Universitet kan söka bland 1 000 studentlägenheter och vi har ett stort utbud av attraktiva affärslokaler. Läs mer om oss på www.lulebo.se.