Årets näringslivspriser utdelade

Årets näringslivspriser utdelade

Hållbara affärsrelationer, personlig hälsa och kontorsprodukter. Det stod i fokus när Lunds tre näringslivspriser delades ut idag vid en ceremoni på Rådhuset i Lund.

Årets Företagare i Lund 2013
Vinnare: Christian Ask, Fitness 24Seven AB

Motivering: Christian Ask har med stor skicklighet och entreprenörskap utvecklat sitt företag Fitness 24Seven till en mycket framgångsrik aktör i hälsobranschen. Genom sitt tydliga koncept når hans nischade affärsidé den stora kundgrupp som värdesätter högsta tillgänglighet till ett attraktivt pris. Christan har genom ett strukturerat arbete och en tydlig tillväxtplan helt organiskt byggt en verksamhet som idag omfattar över 110 gym i Sverige samt verksamhet i Norge och Finland.

Årets Lundaköpman 2013
Vinnare: Sven Petter Hovelius, Lexis Universitetsbokhandel AB

Motivering: Sven Petter Hovelius har utvecklat sitt koncept med innovativt nytänkande och satsar på kvalitet, hållbarhet, utveckling och miljö. Med stil och smakfullhet ger han den bästa servicen med den lundaanda som våra kunder önskar. Sven Petter äger stor kunskap inom sitt område och är en innovativ ledare i branschen.

Årets Nyföretagare i Lund 2013
Vinnare: Helena Magnusson och Stefan Brehm, Globalworks AB

Motivering: Pristagarna har med stort socialt engagemang byggt upp en framgångsrik affärsverksamhet som hjälper västerländska företag och organisationer att verka i Kina på ett sätt som är långsiktigt hållbart. Globalworks AB har utvecklat ett antal verktyg som ska hjälpa företag och organisationer att förstå den kinesiska marknaden, att ta ett socialt och miljömässigt ansvar och att undvika obehagliga överraskningar.

Fakta Lunds näringslivspriser

* Årets Företagare utses av Företagarna Lund. Priset delades ut av Kent Persson, ordförande i Företagarna Lund.
* Årets Lundaköpman utses av Handelsföreningen i Lund. Priset delades ut av Mai von Gegerfelt, ordförande Handelsföreningen.
* Årets Nyföretagare utses av stiftelsen Lunds NyföretagarCentrum, LNC. Priset delades ut av Nils-Erik Persson, ordförande i Lunds NyföretagarCentrum.

Bilder:

Fler bilder på pristagarna finns här på Mynewsdesk

Kontakt:
Per Persson, näringslivschef Lunds kommun, 046- 35 70 73, per.persson@lund.se
Michaela Tellenmark, näringslivsutvecklare, 046- 35 59 13, 0709- 43 29 66, michaela.tellenmark@lund.se

Kent Persson, Företagarna I Lund, 0709-38 37 11, kent.persson@glf.se
Gustaf Hamilton, Lunds nyföretagarcentrum, 046-286 88 03, gustaf.hamilton@Lnc.ideon.se
Mai von Gegerfelt, Handelsföreningen i Lund, 0708-98 31 68, info@handelsforeningen.se