Pressinbjudan: årets integrationspris i Lunds kommun

Pressinbjudan: årets integrationspris i Lunds kommun

Vem vinner årets integrationspris i Lund? Det avslöjas på lördag den 25 november, under Lund Integration Fair på EOS-hallen.

Priset delas årligen ut i syfte att uppmuntra insatser som främjar ökad integration. Vinnare kan vara företag, organisationer, förvaltningar, nätverk eller föreningar i Lunds kommun.

– Kriterier för priset är bland annat att engagera fler medborgare att bli aktiva och delaktiga i samhällsfrågor samt att ge ökad kunskap, positiv effekt och synbara resultat i Lunds kommun. Vi i juryn anser att integrationspristagaren för 2017 uppfyller dessa kriterier, säger Yanira Difonis, ordförande i Lunds kommuns integrationsråd.

I år är prisutdelningen en punkt på Lund Integration Fair, som hålls på EOS-hallen i Lund. Integrationspriset 2017 består av 20 000 kronor och ett diplom och delas ut av Lunds kommun.

När? 25 november klockan 13.15.

Var? EOS-hallen, Kastanjegatan, Lund.

Vad? Prisutdelning, samt Lund Integration Fair – för mer info se: https://www.lund.se/kommun--politik/manskliga-rattigheter/mangfald/lunds-kommuns-integrationspris/ och https://www.eoscares.se/

FAKTA Lunds integrationspris

• Priset delas ut årligen.
  • I juryn sitter representanter från Integrationsrådet, organisationer och föregående års vinnare.
  • Pristagare ska bland annat ha främjat till samarbete, bidragit till möte och kontakt mellan människor med olika etnisk bakgrund och ha gett ökad kunskap, positiv effekt och synbara resultat i Lunds kommun.

Kontakt:

Yanira Difonis, ordförande i Lunds kommuns integrationsråd, e-post yanira.difonis@lund.se telefon: 0736 – 18 49 86.

Ulrika Dagård, demokratiutvecklare i Lunds kommun, e-post: ulrika.dagard@lund.se, telefon: 0734-15 09 30.