Fastighets AB L E Lundberg säljer två fastigheter i Södertälje

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2018 14:00 CEST

Avtal har tecknats med D. Carnegie & Co. AB om försäljning av två förvaltningsfastigheter i Södertälje. Köparen tillträder fastigheterna den 1 oktober 2018.

Fastigheterna består av 52 bostäder med tillhörande garage och parkeringsplatser. Köpet genomförs i bolagsform med ett underliggande fastighetsvärde om 70 mnkr vilket överstiger senast offentliggjord fastighetsvärdering med ca.15%.

Norrköping den 7 september 2018

Eventuella frågor besvaras av:

Johan Ladenberg, vVD Fastighets AB L E Lundberg
0709 – 21 65 12

Fastighets AB L E Lundberg grundades 1944 och har utvecklats till en av Sveriges största privata fastighetsägare. I bolaget arbetar cirka 170 medarbetare som ger cirka 1 500 kommersiella kunder möjlighet att utvecklas hos oss, och som gör sitt yttersta för att erbjuda fler än 10 000 bostadshyresgäster en trygg och trivsam bostad. Fastighetsbeståndet har till stor del byggts i egen regi och utgörs av bostäder samt lokaler för kontor och handel.

Kommentarer (0)

Kommentera