Fastighets AB L E Lundberg växlar upp arbetet med affärsutveckling. Foto: M&F Foto

Lundbergs startar ny avdelning för affärsutveckling

Fastighets AB L E Lundberg växlar upp arbetet med affärsutveckling genom att kraftsamla med en ny funktion. Organisationsförändringen är en del av ett ökat fokus på utvecklingsfrågor kopplat till framtidens erbjudande och kundupplevelse. Christian Claesson har utsetts till affärsutvecklingschef och kommer att driva arbetet tillsammans med Elisabeth Falk Olander som går in i rollen som affärsutvecklare.

- Affärsutveckling är en naturlig del av vår verksamhet sen lång tid tillbaka. Vi har alltid kunden
i fokus och vill hela tiden ha ett så attraktivt erbjudande som möjligt, säger Louise Lindh, VD
Fastighets AB L E Lundberg. Nu tar vi nästa steg genom att skapa en funktion som är dedikerad uppdraget och som får ett övergripande ansvar att utveckla framtidens erbjudande, avslutar
Louise Lindh.

- Vårt samhälle är under ständig utveckling. Just nu är vi inne i en mycket intressant tid där befintliga affärsmodeller ifrågasätts och våra citykärnor genomgår stora förändringar, säger Christian Claesson, affärsutvecklingschef på Lundbergs. Genom ett ännu större fokus på affärsutveckling kan vi skapa morgondagens erbjudande som passar människors nya beteenden, behov och förväntningar, avslutar Christian.

Christian Claesson behåller även sin nuvarande roll som regionchef Öst på Lundbergs.
Elisabeth Falk Olander har tidigare drivit affärsutvecklingsprojekt inom bolaget men får nu en
tydligare och mer renodlad roll. Den nya avdelningen är på plats från och med 1 september.

Fastighets AB L E Lundberg grundades 1944 och har utvecklats till en av Sveriges största privata fastighetsägare. I bolaget arbetar cirka 170 medarbetare som ger cirka 1 500 kommersiella kunder möjlighet att utvecklas hos oss, och som gör sitt yttersta för att erbjuda fler än 10 000 bostadshyresgäster en trygg och trivsam bostad. Fastighetsbeståndet har till stor del byggts i egen regi och utgörs av bostäder samt lokaler för kontor och handel.

Christian Claesson

Vice VD, Regionchef Öst och affärsutvecklingschef Region Öst, Handel, Affärsutveckling 0709-21 66 14