Lydmar Hotel sommaren 2018

Lydmar Hotel firar 10 år på Blasieholmen

Den 10 oktober är det exakt tio år sedan Lydmar Hotel välkomnade sina första gäster till den nya adressen på Blasieholmen. Hotellet, som var ett av de första livsstilshotellen i Stockholm, har gjort sig kända för banbrytande fotokonst och en eklektisk musikscen. I samband med tioårsjubileet påbörjar de ett utvecklingsarbete med fokus på att stärka gästupplevelsen ytterligare.

När Lydmar Hotel öppnade på Blasieholmen 2008 var förväntningarna höga. Pelle Lydmar, som tidigare drivit hotellet på Sturegatan, hade genom ett helt nytt livsstilskoncept skapat ett legendariskt hotell där gästerna möttes av en vardagsrumskänsla med en livlig musikscen.

Öppningen på Blasieholmen 2008 bjöd in till en mognare och mer elegant gästupplevelse, utan att tumma på det DNA av varm och personlig service i kombination med en avslappnad hemmakänsla som genomsyrar hotellet än idag. Under de senaste tio åren har produkten utvecklats ytterligare, inte minst genom renoveringen av hotellets största svit 2017 signerad arkitektbyrån Nude Ateljé.

- Lydmar har verkligen en unik position på Stockholms hotellscen som ett av de första livsstilshotellen, något som vi är väldigt stolta över. Nu är vi redo att gå in i nästa fas i hotellets historia. I ett projekt tillsammans med Nude Ateljé kommer vi att utveckla gästupplevelsen ytterligare för att möta den moderna gästens behov och önskemål, berättar Maria Maruska, vd på Lydmar Hotel.

Fler detaljer kring utvecklingsarbetet kommer offentliggöras våren 2019.

För intervjuförfrågningar och vidare information kontakta Cecilia Björklund, cecilia.bjorklund@lydmar.com eller besök www.lydmar.com