"VIAJERO" - Robert Eliassons utställning visas nu på Lydmar Hotel

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2018 09:56 CET

Utställningen ”VIAJERO” avslöjar ett komplext Kuba och utforskar aspekter som inte vanligtvis nås av utomstående, sällan heller av den kubanska befolkningen. Landet Kuba som visas upp i denna utställning sträcker sig långt bortom myterna och stereotyperna, en presentation med en ny inblick i sin nuvarande aktualitet.

"Robert Eliassons bilder skulle ställas ut på La Fábrica de Arte Cubano i Havanna. Men då de skildrar en annan sida av landet än den som marknadsförs till turister godkändes bara två. Nu visas resten på Lydmar i Stockholm."

Ur Erika Hallhagens artikel i SvD Kultur söndag 4 februari 2018.

För mer info om konsten se:

Erika Hallhagen 4 Februari Svenska Dagbladet Kultur

UTSTÄLLNINGSDATUM