Lyko.se lanserar ny sajt

Lyko.se har i dagarna lanserat sin helt nya internetbutik. Med ett av Sveriges största utbud av skönhets- och hårvårdsprodukter är det viktigt att kunden enkelt hittar vad den söker. Genom förbättrad navigering och filtrering tillsammans med den nya designen är tanken att hjälpa kunden i alla steg fram till lagd order.

En stor nyhet på den nya sidan är att den är responsiv vilket underlättar för kunder som vill handla via mobil eller surfplatta.

-Det känns riktigt spännande att få lansera en helt ny sajt. Vi har tillsammans med Avensia jobbat på sajten i ett halvår och nu hoppas vi att våra kunder gillar den. Vi hade växt ur våran tidigare sajt och behövde ta nästa steg. Vi kommer att sammarbeta med Apptus för att kunderna lättare ska hitta vad de söker och de närmaste månaderna kommer vi att släppa mer funktioner på sajten. Det känns jättekul att kunna utveckla och ta våran e-handel till nästa nivå tillsammans med våra kunder säger Lyko.se's VD Rickard Lyko.

I dagsläget har Lyko.se över 20 000 artiklar i lager fördelat på mer än 500 varumärken och över 300 000 kunder har handlat sedan internetbutiken startade 2005. Företagets expansionskurva har gått spikrakt uppåt sedan starten och det finns inget som tyder på en utplaning framöver.