NY VD PÅ MAF ARKITEKTKONTOR AB

Peter Häggmark tillträder den 23 oktober som ny vd på MAF Arkitektkontor AB. De senaste åren har Peter, utöver sin yrkesprofession, varit grupp- och kontorschef i Luleå samt bolagets styrelseordförande.

• Att efter en lång karriär i bolaget nu få förtroendet och möjligheten att arbeta som vd med att bygga, leda och utveckla verksamheten vidare känns oerhört spännande och inspirerande. MAFs adelsmärke god arkitektur med säkra tekniska lösningar skall vi vara rädda om.
    Vi har funnits sedan 1939, och är nu Sveriges näst äldsta arkitektkontor. Men att vi är gamla innebär inte att vi är trötta, tvärtom. Vi vill hela tiden utvecklas. Vi har en bra trend där karaktären på uppdragen de senaste åren tenderat att gå mot en bas av fler stora uppdrag som Raketskolan i Kiruna, Moröbacke- och Floraskolan i Skellefteå, Is- och evenemangsarena i Gällivare, Quality Hotel Lapland i Gällivare, Resecentrum i Gävle, Gymnasieskola Kungsholmen i Stockholm, Kontor och handel Kv. Renen i Umeå samt Kuststad Södra hamn i Luleå för att nämna några exempel.

• Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med våra medarbetare utveckla och förnya vårt varumärke. Vi skall sträva efter att vara ett offensivt arkitektkontor med en målsättning att tillhöra de främsta arkitektkontoren i landet vad gäller intressant hållbar arkitektur, säkra tekniska lösningar och hög redovisningsnivå. Vi skall också ligga i framkant när det gäller att använda digitala verktyg i vår profession.
    Vi är vassa, men kan bli vassare. Det skall bli en rolig och intressant uppgift att ta mig an min nya roll.

Nuvarande vd Mats Jakobsson blir kvar inom företaget och kommer att fokusera på arkitektrollen. Mats som tillträdde år 2000 har utvecklat bolaget rejält och antalet anställda har mer än fyrdubblats under hans tid som VD.

MAF har idag ett 50-tal anställda och är etablerade i Luleå, Piteå, Umeå samt Stockholm. Beställarkretsen är bred och återfinns inom både offentlig och privat sektor.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:
Peter Häggmark 070 342 58 04 peter.haggmark@maf-ark.se www.maf-ark.se

• Norrbotten