PayPal nu som betalmetod på Magine TV – tv-tjänsten ännu enklare att använda

Nu kan Magine TV:s kunder betala för sina tv-abonnemang med PayPal. Den molnbaserade tv-tjänsten blir därmed ännu enklare och mer flexibel för användarna.

Stockholm, 25 februari, 2015.

Magine TV - www.magine.com - erbjuder nu sina kunder ett nytt och enklare sätt att betala för sina tv-paket från Magine TV. Kunder som redan har ett PayPal-konto kan nu enkelt betala genom att bara fylla i sin e-postadress och sitt PayPal-lösenord. För kunder som inte har PayPal än är det enkelt att skapa ett konto.

Med mer än 2 miljoner aktiva användare i Skandinavien är PayPal en väl beprövad metod för nätbetalningar.

– Vi är glada över att vår smidiga och säkra betallösning gör att det går enkelt och snabbt för Magine TV:s kunder att betala sina abonnemang. Kombinationen PayPal och Magine TV är en win-win, eftersom båda parter härmed gör ett ännu större avtryck på den svenska marknaden, säger Mårten Barkman, vd för PayPal i Sverige.

Enkelhet, flexibilitet och mobilitet är honnörsord för Magine TV som erbjuder 40 tv-kanaler i  uppkopplade enheter som alternativ till traditionell kabel-tv. Kunderna behöver varken boxar, antenner eller kablar: allt som behövs är internetuppkoppling via bredband, 3G eller 4G. Magine TV:s användare kan nu också betala för sitt tv-abonnemang på ett av de enklaste sätt som marknaden har att erbjuda.

– Vi är väldigt glada över att välkomna PayPal till Magine TV. Våra kunder värderar flexibilitet och mobilitet högt så det är väldigt logiskt att också erbjuda dem en betallösning som finns tillgänglig överallt och närsomhelst och som gör betalningar mycket enklare, säger Alexander Jamal, Sverigechef Magine TV.

Magine TV är en molnbaserad tv-tjänst som möjliggör både linjär TV och catch-up-tittande i ett och samma användargränssnitt, i internetanslutna mobiler, surfplattor, datorer och tv-apparater. När man registrerat sig kan man testa Magine TV med 40 tv-kanaler och tusentals programtimmar i 30 dagar utan kostnad. Därefter kostar tjänsten från 99 kr per månad utan bindningstid. Bland kanalerna finns SVT, Disney, Discovery, Comedy Central, Cartoon Network, CNN, TNT, MTV, Eurosport och de flesta andra viktiga betal-tv-kanaler. Man kan också välja att fortsätta med Free-paketet som innehåller SVT:s alla kanaler helt utan kostnad.

Mer information:

Alexander Jamal – alexander.jamal@magine.se – mobil: 070-485 60 59

• Bio, film, foto

Magine TV är en svensk satsning som finns etablerad i Sverige sedan 2013, i Tyskland sedan våren 2014 och med lanseringar på nya marknader planerade för 2015.

www.magine.com

Håkan Tranvik