Unik gamingkanal till Magine

Tv-bolaget Magine fortsätter att växa och nu lanseras världens enda internationella gamingkanal Ginx i tjänsten.  Nischade livsstilskanaler är en viktig del i Magines utbud och mycket populär hos användarna.

–  Vi vill kunna erbjuda våra abonnenter en tv-upplevelse utöver det vanliga, vilket innebär att vi bland annat satsar på att vara bäst på just de här nischade kanalerna. Utöver de stora kanalerna som SVT och TV4 jobbar vi för att kunna spetsa vår tjänst med det lilla extra. Ginx är ett välkommet tillskott, säger Alexander Jamal, Sverigechef på Magine.

Ginx mest populära show ”The Blurb”, som också är navet för alla spel i kanalens utbud, sänds varje dag. Programmet belyser veckans höjdpunkter på kanalen och tipsar tittarna om vilka videospel man absolut inte får missa just nu.

Ginx ingår i Magines utbud om 41 kanaler. Det molnbaserade tv-bolaget erbjuder tv i alla skärmar, utan bindningstid, digitalbox eller dolda avgifter, för endast 99 kronor i månaden.

–  Magine är tv på tittarens villkor. Tv som det borde vara. Genom oss kan tittaren se på tv när, var och hur hen vill, säger Alexander Jamal.

• Underhållning

• sweden

Med Magine kan du titta på TV på din surfplatta, smartphone, dator och på din uppkopplade TV. Du har alltid dina kanaler med dig och du får live-TV och inspelade program på samma ställe. Bakom satsningen står ett erfaret team inom TV och internet.

www.magine.com