MAGNUSSON ETABLERAR SIG I NORGE

Öppningen av Magnussons Norge kontor är en del i Magnussons expansion i regionen just nu. Efter Magnusson öppnande av nya kontor i Helsingfors och Malmö i mars 2011 och i januari 2012, expanderade Magnusson till de baltiska länderna i april 2012.

”Norge är en naturlig del av vår Östersjöregions-strategi och våra klienter förväntar sig att vi kan erbjuda dem integrerade advokattjänster på högsta servicenivå även på den norska marknaden” meddelar Per Magnusson, Senior Partner. ”Vi har samarbetat med advokatfirman Kluge i många år och känner att vi passar bra ihop och har samma vision och attityd när det kommer till klientkontakt och fokus”.

”Vi är väldigt glada och tycker det är otroligt spännande med vårt samarbete med Magnusson” säger Camilla Fiskevoll, partner på advokatfirman Kluge. Samarbetet i Östersjöregionen ger oss verkligen ett mervärde för våra klienter och gör oss konkurrenskraftiga”.

Kluge är en fullservice oberoende advokatbyrå med kontor i Oslo, Stavanger och Bergen. Kluge grundades 1923, idag erbjuder Kluge kompetent rådgivning inom områden som affärsjuridik, med inriktning på M & A, energi, byggnads- och arbetsrätt. Kluge hjälper inhemska och internationella företag och även myndigheter. Kluge har ett team på 112 jurister och är topprankad i Chambers Europe och Legal 500.

Magnusson är en oberoende fullservicebyrå med särskilt fokus på Östersjöregionen. Genom byråns kontor i Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Minsk, Moskva, Stockholm, Tallinn och Warszawa skapas affärsmöjligheter för klienter som vill etablera sig i området eller som redan är verksamma i regionen. Advokatbyrån erhåller återkommande omnämnanden och ranking i oberoende publikationer såsom Chambers Global, Chambers Europe och Legal 500 EMEA. Klar strategi, jämn växt och kraftig expansion var juryns motivering för The Lawyer European Awards i september 2011 då Magnusson utnämndes till Law firm of the year in the nordics. Magnusson är även i år nominerade till The Lawyer European Awards 2012