Magnusson fortsätter sin expansion öster ut

Efter Magnussons öppnande av nya kontor i Malmö och i Tallinn under våren 2012 och Oslo i augusti har nu turen kommit till Riga som öppnade den tredje oktober 2012, samtidigt som Magnusson stärker sin kompetens i Belarus. Öppningen av Magnussons Riga kontor är en del i Magnussons expansion i regionen.

Magnusson Riga består av åtta advokater inklusive M&A advokaten Gints Vilgerts som med sina kollegor från advokatbyrån Varul anslutit sig till Magnusson.

”Vi är väldigt nöjda att Gints och hans kollegor blir en del av Magnusson” säger Senior Partner

Per Magnusson. ”Kombinationen av vår strategi kring Östersjön och deras unika kompetens känns som en perfekt matchning”

”Magnussons Östersjöstrategi ger oss en större möjlighet att erbjuda våra tjänster utanför Baltikum” säger Gints Vilgerts, Managing Partner, Magnusson Riga. ”Vi är förstås glada att få vara en del av Magnusson och ser fram emot ytterligare expansion i Lettland och i resten av regionen som kommer att gynna våra klienter”

• Företagande