Magnusson i Monte Carlo

Magnusson var medarrangör till "Nordic Night" tillsammans med BNY Mellon, Jyske Invest och Tell Media på Le Méridien Beach Plaza Monte Carlo den 24 juni.  Evenemanget ägde rum i samband med Fund Forum som är världen största fond-och kapitalförvaltningsmässa. Tanken med kvällen var att samla de aktörer inom finansbranschen, som är verksamma i skandinavien för att nätverka och umgås utanför mässan.

" Den nordiska finansmarknaden expanderar kraftigt, och vi ser mer och mer hur aktörer inom såväl utanför vår region, visar ett allt större intresse för att göra affärer, därför tror vi att Nordic Night kan skapa en intressant mötesplats för att utbyta idéer", säger Björn Wendleby, Head of bank and Finance på Magnusson.

" Detta var premiären för Nordic Night och vi hade 60 specialinbjudna gäster som umgicks under avslappnade former. Känns extra kul med all den positiva respons vi fått, så detta kommer definitivt att bli en tradition", säger Peter Lilliehöök, Kommunikationschef på Magnusson

• peter lilliehöök
  • björn wendleby
  • fund forum
  • monaco
  • nordic night
  • monte carlo

Genom byråns kontor i Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Minsk, Moskva, Stockholm, Tallinn, Riga, Kaunas, Vilnius, Warszawa, Kiev och Berlin skapas affärsmöjligheter för klienter som vill etablera sig i området eller som redan är verksamma i regionen. Advokatbyrån erhåller återkommande omnämnanden och ranking i oberoende publikationer såsom Chambers Global, Chambers Europe och Legal 500 EMEA. Klar strategi, jämn tillväxt och kraftig expansion var juryns motivering för The Lawyer European Awards i september 2011 då Magnusson utnämndes till Law firm of the year in the Nordics. Magnusson blev Årets advokatbyrå i Sverige 2012 och 2013 samt fick ta emot det prestigefyllda priset  European Law firm of the Year 2012 och 2013 vid British legal Awards.

För ytterligare information kontakta:

Peter Lilliehöök, Kommunikationschef

T: +46 8 463 75 00 E: peter.lilliehook@magnussonlaw.com