Magnusson öppnar kontor i Tyskland och värvar toppadvokat från Mannheimer Swartling.

Magnusson etablerar ett nytt kontor i Berlin och rekryterar före detta delägaren på Mannheimer Swartling, advokat Thomas Kaiser-Stockmann, att leda den nya satsningen som går av stapeln i mars 2013. Thomas Kaiser-Stockmann startade upp Mannheimer Swartlings kontor i Berlin 1992.

Thomas praxis sträcker sig över 20 år och omfattar områdena fastigheter,
företag och M & A, med särskilt fokus på rådgivning till nordiska kunder som
vill ha hjälp i Tyskland och Centraleuropa. Förutom att vara en tysk advokat (Rechtsanwalt),
är Thomas även notarius publicus. Magnusson Berlins fokus kommer inledningsvis att ligga på att hjälpa företag med M & A, fastigheter samt bank och finansfrågor.

"Med lanseringen i Berlin fortsätter vi vår strategiska inriktning på viktiga marknader i hela Östersjöregionen. Ankomsten av Thomas stärker avsevärt vår förmåga att leverera affärsnyttiga tjänster till våra nordiska och baltiska kunder samt generera affärer i Tyskland med ledande tyska företag”, säger Per Magnusson, Senior Partner.

"Jag ser mycket fram emot att ansluta mig till en dynamisk, prisbelönt, modern aktör som erbjuder en unik gränsöverskridande kompetens i Östersjöregionen, och en plats där jag kan helt integrera mitt internationella nätverk”, säger Thomas Kaiser-Stockmann.

• thomas kaiser-stockmann
  • magnusson berlin