Magnussons kommunikationschef Peter Lilliehöök bistår i Sverige-Indien relationer.

Kommunikationschefen på Magnusson Advokatbyrå, Peter Lilliehöök, har blivit invald i styrelsen för Sweden-India Business Council (SIBC). Peter som själv delvis har indiskt påbrå har under en längre tid verkat för att stärka relationerna mellan Sverige och Indien.

- Det är en glädje för oss att Peter Lilliehöök träder in i styrelsen, förutom hans personliga bakgrund och engagemang mot Indien är hans starka mediabakgrund  precis vad vi saknar, säger Robin Sukhia, VD för Sweden-India Business Council.

- Det är ett oerhört spännade förtroendeuppdrag. Jag ser med glädje fram emot att arbeta med och utveckla SIBC. SIBC genomför dagligen spännande seminarium och andra aktiviteter som ger både svenska bolag och indiska bolag insikt i hur det är att verka i respektive land. Jag hoppas att fler svenska företag tar chansen att vara med, samt ser möjligheterna av att etablera sig i Indien. För detta krävs kunskap och kompetens och där har SIBC en viktig roll att spela, säger Peter Lilliehöök.

Kort om SIBC:

Sweden India Business Council är affärsnätverket mellan Sverige och Indien, med stor fokus på att ge aktiv support till företag och personer i syfte att göra bättre och effektivare affärer mellan länderna. Sedan grundandet 2003 har man genomfört over 240 högkvalitativa evenemang fram till 2014 och har även numera en digital tidning med aktualla reportage och matnyttig information för affärsfolk.

• peter lilliehöök
  • sibc
  • sweden-india

Genom byråns kontor i Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Minsk, Moskva, Stockholm, Tallinn, Riga, Kaunas, Vilnius, Warszawa, Kiev och Berlin skapas affärsmöjligheter för klienter som vill etablera sig i området eller som redan är verksamma i regionen. Advokatbyrån erhåller återkommande omnämnanden och ranking i oberoende publikationer såsom Chambers Global, Chambers Europe och Legal 500 EMEA. Klar strategi, jämn tillväxt och kraftig expansion var juryns motivering för The Lawyer European Awards i september 2011 då Magnusson utnämndes till Law firm of the year in the Nordics. Magnusson blev Årets advokatbyrå i Sverige 2012 och 2013 samt fick ta emot det prestigefyllda priset  European Law firm of the Year 2012 och 2013 vid British legal Awards.