Fyra nya partners på Magnusson

Advokaterna Per Wiker, Christian Johard, Gustaf Leijonhufvud och David Ericson är partners på Magnusson från och med årsskiftet 2014.

– Vi är glada över att kunna utse nya partners från den egna verksamheten. Per, Christian, Gustaf och David är mycket kompetenta och uppskattade advokater som visar ett stort engagemang för våra klienter och byrån, säger Charlotte Bus, managing partner på Magnusson.

Per Wiker började på Magnusson 2008 och är Head of Tax. Per har en jur.kand. från Uppsala universitet och har tidigare varit på Deloitte och Grant Thornton.

Christian Johard började på byrån i april 2013, dessförinnan var han på MAQS. Christian har en jur.kand. från Stockholms universitet. Christian är aktiv inom M&A och fastighetsrätt

Gustaf Leijonhufvud började 2006 på Magnusson och har en jur.kand. från Stockholms universitet. Tidigare var Gustaf på advokatbyrån Bird & Bird. Gustaf är verksam inom M&A.

David Ericson började 2011 på byrån. David har en jur.kand. från Lunds universitet. Han har tidigare varit på Bird & Bird. David är verksam inom IT/IP.

Genom byråns kontor i Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Minsk, Moskva, Stockholm, Tallinn, Riga, Kaunas, Vilnius, Warszawa och Berlin skapas affärsmöjligheter för klienter som vill etablera sig i området eller som redan är verksamma i regionen. Advokatbyrån erhåller återkommande omnämnanden och ranking i oberoende publikationer såsom Chambers Global, Chambers Europe och Legal 500 EMEA. Klar strategi, jämn tillväxt och kraftig expansion var juryns motivering för The Lawyer European Awards i september 2011 då Magnusson utnämndes till Law firm of the year in the Nordics. Magnusson blev Årets advokatbyrå i Sverige 2012 och 2013 samt fick ta emot det prestigefyllda priset  European Law firm of the Year både 2012 och 2013 vid British legal Awards.