Familjevisningar ger lugna föräldrar och glada barn

Många barn tycker inte att villa- eller lägenhetsvisningen är särskilt kul. Det kan skapa besvär. Främst för föräldrarna som får stressa sig igenom visningen men också för andra spekulanter som irriteras över tjat och skrik. Därför startar nu Mäklarringen familjevisningar så att alla kan titta på, i första hand villan, i lugn och ro.

Familjevisningarna består av att ett rum i villan avsätts som barnrum under visningen. Där kommer det att finnas en barnvakt som sysselsätter de små med bland annat Mäklarringens eget framtagna pyssel under den tid som föräldrarna besöker visningen.

- Att gå på bostadsvisning kräver uppmärksamhet från spekulanterna. Det är kanske den
viktigaste affären i livet som du gör. Vi har sett hur allt fler tar med sig barnen på visningarna och här kan vi hjälpa både föräldrar och andra spekulanter med våra familjevisningar, säger Eva Lundqvist, mäklare i Stockholm för Mäklarringen.

De visningar som kommer att stå till tjänst med Familjevisning markeras särskilt i
annonserna. Symbolen i bostadsannonsen visar att just den här visningen är en familjevisning.

• Byggnadsindustrin, branschfrågor

Mäklarringen bildades 1981 och är en av få rikstäckande och medlemsägda mäklarkedjor i landet. Idag med närmare 70 kontor över hela Sverige.

Eva Lundqvist

Presskontakt Operativ Chef 08-501 394 90