Ännu fler Västeråsare får tillgång till stadsnätet

Mälarenergi Stadsnät har tecknat avtal med fastighetsbolaget Bostjärnan om att ansluta bolagets fastigheter i Västerås till stadsnätet. Under våren 2011 beräknas Bostjärnans drygt 1 000 hyresgäster vara anslutna.

Mälarenergi Stadsnät påbörjar omgående arbetet med att ansluta fastighetsbolaget Bostjärnans fastigheter till stadsnätet. Redan idag har omkring 100 hyresgäster tillgång till stadsnätet men under våren 2011 beräknas Bostjärnans drygt 1 000 hyresgäster i Västerås vara anslutna.

- För oss har det varit avgörande att Mälarenergi Stadsnät erbjuder en operatörsoberoende lösning säger Hans Johnson, vd Bostjärnan Förvaltning AB. Dessutom får vi nu fiber ända in till respektive lägenhet vilket gör att både vi och våra kunder står väl rustade inför den framtida utvecklingen inom kommunikationsområdet.

- Vi är väldigt glada att Bostjärnan valt oss som leverantör. Vi märker att vår operatörsoberoende lösning väger tungt när fastighetsägare ska investera i en långsiktig framtidssäkrad kommunikationslösning säger Gordan Schmidt, Marknads- & försäljningschef Mälarenergi Stadsnät.

I Västerås har Bostjärnan fastigheter i områdena Aroslund, Hammarby, Stohagen, Centrum och Gideonsberg. Förutom fastigheterna i Västerås är företaget även verksamt i Göteborg.

För mer information kontakta:

Mälarenergi Stadsnät
Gordan Schmidt, Marknads- & försäljningschef

Bostjärnan Förvaltnings AB
Hans Johnson, vd

• stadsnät

På Mälarenergi är vi 570 medarbetare som finns nära kunderna i Mälardalen. Till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla, snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till våra företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.

I Mälarenergi Stadsnät erbjuds det förutom tjänster inom telefoni, bredband och TV även lösningar för säkerhet och nöjen men även onlinetjänster för lagring och back-up av data. Totalt har omkring 60 000 hushåll och företag tillgång till Mälarenergi Stadsnät i Västerås, Hallstahammar samt Eskilstuna.