Antal anmälda lag till helgens MälarenergiCup slår alla förväntningar

Idag inleds MälarnergiCup i Västerås. Redan första året överträffas förväntningarna när det gäller anmälda lag. Med start på eftermiddagen kommer hela 167 lag i 20 klasser varva ned säsongen genom att tävla om MälarenergiCup. På söndag eftermiddag vet vi vilka de vinnande lagen är.

- Vi hade räknat med omkring 60 lag till året premiärturnering men vi kunde inte i vår vildaste fantasi drömma om att hela 167 lag skulle anmäla sig säger Anders Avelin, turneringsansvarig vid arrangörsklubben Västerås Innebandy.

MälarenergiCup anordnas under tre dagar med start idag och avslutning på söndag. Huvudarena är Bombardier Arena och de flesta hallarna ligger i anslutning till Rocklunda området men ett antal matcher spelas även på annan plats i Västerås. Turneringen avgörs i 20 klasser såväl flickor som pojkar och en dam- respektive herrklass.

- Det är glädjande att se att när det nu erbjuds en cup på en centralplats i Mälardalen ställer lagen upp och kommer. Det stora intresset för cupen visar att ungdomsidrott är viktigt och engagerar såväl spelar som anhöriga säger Glenn Braun, sponsoransvarig inom Mälarenergi

- Utifrån intresset för turneringens första år blir det oerhört intressant att följa utvecklingen av MälarenergiCup de närmaste åren. Jag har aldrig varit med om att en cup har haft hela 167 lag redan första året. MälarenergiCup har potential att inom ett par år utvecklas till den största innebandyturneringen i världen säger Mats Andréason vid Idrottsarrangören i Falun.

Nu är det klart att nästa års turnering kommer att spelas mellan den 23 och 25 april 2010. Redan till nästa år kommer fler matcher att spelas i hallar på Rocklunda området vilket kommer underlätta för arrangörer, tävlande och publik. Detta var tanken redan i år men det stora intresset överraskade alla.

Läs mer på  www.malarenergicup.com

För mer information kontakta:

Mälarenergi AB
Sponsoransvarig, Glenn Braun