Nu levererar även Boxer bredbands TV i Mälarenergi Stadsnät

Från och med januari 2010 kommer Mälarenergi Stadsnät kunna erbjuda kunderna i Västerås och Hallstahammar bredbands TV från Boxer. Innan utgången av 2010 får även stadsnätskunder i Eskilstuna möjlighet att beställa Boxer. Nu erbjuds det fler än 200 tjänster till både företag och privatpersoner i Mälarenergi Stadsnät och förutom Boxer levererar även Canal Digital och VIASAT bredbands TV i Mälarenergis Stadsnät.

Sedan starten år 2000 har Mälarenergi Stadsnät varit en av Sveriges största öppna stadsnät. Redan idag har 6 av 10 västeråsare tillgång till 100 Mbit/s via ett framtidssäkrat optiskt fibernät. Nu ansluter sig även Boxer som leverantör av bredbands TV (IPTV) och kommer under året kunna nå ut till de drygt 43 000 hushåll som har tillgång till Mälarenergi Stadsnät i Västerås, Hallstahammar och Eskilstuna.

-Vi har märkt att intresset för TV via bredband ökat senaste året, i takt med att kvaliteten blivit bättre och nya funktioner utvecklats säger Per Norrthon, Vd Mälarenergi Stadsnät. Vi är därför glada att Boxer nu gör Canal Digital och VIASAT sällskap som leverantör av bredbands TV i vårt Stadsnät. Att döma av alla förfrågningar som vi fått från våra kunder har vi förstått att Boxer är en efterlängtad leverantör i stadsnätet.

-Vi ställer höga krav på kvaliteten och driften i de nät där vi erbjuder Boxers utbud. Mälarenergi har lyckats tillmötesgå dessa krav och vi känner oss därför mycket nöjda med den här satsningen säger Johan Bobert, informationschef Boxer. Via Mälarenergis Stadsnät når vi nu snabbt och enkelt ut med vårt utbud till de kunder som redan idag valt att gå över till bredbands TV.

Fakta om Mälarenergi Stadsnät
Med Stadsnät väljer kunden fritt hastighet 1-100 Mbit/s i båda riktningar. Hastigheten är alltid densamma oavsett hur många som samtidigt surfar, mejlar, pratar i telefon eller tittar på TV. Allt går fortfarande lika fort, tack vare den optiska fibern. Dessutom slipper kunden binda upp dig på en enda tjänsteleverantör. Mälarenergi har samlat dem alla i Stadsnät. Här är det kunden som bestämmer.

I Mälarenergi Stadsnät erbjuds det förutom tjänster inom telefoni, bredband och TV även lösningar för säkerhet och nöjen men även onlinetjänster för lagring och back-up av data. Totalt har 43 000 hushåll och drygt 7 000 företag tillgång till Mälarenergi Stadsnät i Västerås, Hallstahammar samt Eskilstuna.

Fakta om Boxer
Boxers erbjuder konsumenter attraktiva programpaket och mervärdestjänster till ett konkurrenskraftigt pris och med teknik som är enkel att använda. Boxer startades i oktober 1999, finns med egen verksamhet i Sverige och Danmark samt majoritetsäger via Teracom i finländska PlusTV. Boxer är en del av Teracomkoncernen.

För mer information:

Mälarenergi Stadsnät