Peter Wahlberg är ny elhandelschef vid Mälarenergi

Den 14 februari tillträdde Peter Wahlberg tjänsten som ny affärsområdeschef för Elhandel. Peter kommer närmast från Coor Service Management där han arbetat som platschef för området Facility Management.

Peter Wahlberg har tillträtt som ny chef för affärsområde Elhandel vid Mälarenergi. Han kommer närmast från Coor Service Management där han arbetat som platschef för området Facility Management. Peter tillträdde tjänsten den 14 februari och ersätter Jan Andhagen som övergår till rollen som affärsstrateg för Mälarenergi koncernen.

- Vi är glada att vi lyckats knyta till oss Peter Wahlberg som ny chef för elhandel säger Kenneth Jönsson, Vd Mälarenergi AB. Elhandel står inför stora utmaningar och Peters kunskap och erfarenheter kommer väl till pass att tillsammans med medarbetarna på affärsområde Elhandel flytta fram positionerna i Mälardalsområdet.

Mälarenergi Elhandel har under senaste halvåret, efter framgångsrikt arbete, fått närmare 16 000 nya elhandelskunder. Ett arbete som kommer intensifieras under närmaste året för att stärka företagets position på marknaden.

- Den svenska energibranschen står inför en mycket intressant framtid utifrån såväl ett nationellt som ett internationellt perspektiv menar Peter Wahlberg, Affärsområdeschef Mälarenergi Elhandel. Därför ser jag fram mot att tillsammans med medarbetarna få möjlighet att utveckla och stärka vår elhandelsaffär inom främst Mälardalen. I det arbetet hoppas jag kunna bidra med min erfarenhet inom affärsutveckling och skapande av allianser och partnerskap.

Inom affärsområde Elhandel arbetar 25 medarbetare. Kunderna finns i huvudsak i Mälardalen men också på andra håll i landet. Affärsområdet bedriver även krafthandelsverksamhet som följer elbörsens utveckling minut för minut bland annat i syfte att säkra bästa möjliga långsiktiga pris för Mälarenergis elhandelskunder.

För mer information:

Mälarenergi AB
Kenneth Jönsson, Vd

Mälarenergi AB
Peter Wahlberg, Affärsområdeschef Elhandel
021- 39 54 46

• elhandel
  • el

På Mälarenergi är vi 570 medarbetare som finns nära kunderna i Mälardalen. Till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla, snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till våra företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor