Välkommen till Hållbarhetsdagen på Saluhallen Slakteriet

Nu på lördag den 5 oktober kl 10-16 bjuder Mälarenergi in till Hållbarhetsdagen på Saluhallen Slakteriet. IKEA, VafabMiljö, Mimer och Mälarenergi finns på plats för att prata hållbarhetsfrågor. Plastens resa i samhället och de utmaningar den medför lyfts lite extra som tema i föredrag och paneldebatt kl 11 och 13. Självklart finns vi från Mälarenergi på plats för att prata hållbarhetsfrågor hela dagen.

Buss till Kraftvärmeverket
Varje timme går en buss med guide som tar besökarna förbi Kraftvärmeverket med fokus på våra nya anläggningar, med paus och föredrag vid vårt Besökscentrum. Vi berättar bland annat om omställningen som skett på Kraftvärmeverket de senaste 20 åren och vad den innebär. Från att Mälarenergi tidigare enbart använt fossila bränslen som kol och olja, till att idag bara använda förnybara och återvunna.

Mälle är på plats
För alla barn finns aktiviteter och Mälarenergis nya maskot Mälle finns på plats. Mälle är känd från Mälarenergis barnbok ”Frans och Fias vattenäventyr” som delats ut till samtliga barn i förskoleklass i Västerås.

Väl mött på lördag!

• hållbarhet
  • mälarenergis mest ambitiösa mål någonsin
  • kraftvärmeverket

• Västmanland

Mälarenergi är ett infraserviceföretag som består av ca 750 medarbetare. Vi finns nära kunderna i Mälardalen och till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla samt snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.