Geoenergi på Almedalsveckan

För dig som åker till Almedalsveckan i Visby den 3-10 juli i år, finns två programpunkter som den Geoenergiintresserade inte bör missa:

Onsdag morgon den 6 juli kl 08:30-09:30 arrangerar Adven tillsammans med Ny Teknik ett seminarium om att miljöcertifiera fastigheter med geoenergi. Platsen för seminariet är O’Learys restaurang på Strandgatan 13. Medverkar gör Johan Tjernström, energistrateg på Akademiska Hus, Filip Elland, hållbarhetschef på Castellum, Bengt Wånggren, vd på Sweden Green Building Council och Jonas Häggqvist, vd för Adven.

Länk till seminariet: http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/42973?redir=

Torsdag 7 juli klockan 13-14 arrangerar Geotec tillsammans med Dagens Industri en paneldebatt med rubriken ”Energimonopol – ska en kommun få bestämma över ditt energival?”. Platsen för seminariet är Dagens Industris tält vid Donners plats. Under seminariet diskuterar Växjös kommunalråd Bo Frank, professor Louise Trygg från Linköpings Universitet, Jakob Eliasson, samhällspolitisk chef vid Villaägarnas Riksförbund, och Geotecs vd Johan Barth, det uppmärksammade Växjömålet där anslutning till kommunens fjärrvärme är enda tillåtna energialternativ för husägare i vissa bostadsområden.

Länk till seminariet: http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/34831?redir=