Ännu bättre och säkrare dricksvatten i Arvika.

Arvika kommun har moderniserat sitt vattenverk Segerfors med nya kontaktfilter som upphandlats av Ros ingenjörsfirma. Malmberg har stått för maskininstallationen där bland annat 2 UV-enheter installerats, utrustning för kolsyradosering och natriumhypoklorit samt rörarrangemang med distributionspumpar, ventiler och instrument. Sweco har varit projektör och PEAB byggare.

Den 17:e mars invigdes vattenverket med pompa och ståt. Arvikas VA-chef Bo Axelsson tackade samtliga inblandade i projektet och berättade att man blivit mycket nöjd med slutresultatet och säger:

”Sedan år 1898 har sjön racken med sina tillflöden försett Arvikaborna med klart och friskt dricksvatten. Under 2015 färdigställdes om-och tillbyggnad av Segerfors vattenverk. Den nya moderna filterteknik som installerats innebär att dricksvattenkvaliteten fortsatt tryggas för lång tid framåt”

Vi på Malmberg tackar Arvika teknik samt PEAB för gott samarbete i entreprenaden och gläds åt att återigen kunna leva upp till vårt motto ”Ren energi, rent vatten.”

• dricksvatten
  • filter
  • uv-ljus

Malmberg är ett miljöteknikföretag med fokus på utförande av anläggningar för vattenrening, biogas, geoenergi och borrning. Vårt huvudkontor ligger i Yngsjö nära Kristianstad. Vi är familjeägda sedan 1866 och vi är 180 medarbetare som arbetar för en bättre miljö under devisen ”Ren energi. Rent vatten”.