Erik Malmberg ny vd för Malmberg Water AB.

Miljöteknikföretaget Malmberg största bolag Malmberg Water AB får ny vd. Nuvarande vd Johan Möllerström lämnar och en växling av ledarskap och vd-roll sker till Erik Malmberg. Erik är civilingenjör Väg och Vatten, 39 år, femte generation Malmbergare och har arbetat inom företaget i 10 år. Senaste befattningen har varit som affärsområdeschef för Vattenrening och dessförinnan som exportchef för Biogas.

”Jag ser fram emot att ta en större roll inom Malmberg. Som vd för det största bolaget i gruppen där de stora miljöteknikområdena Vattenrening och Biogas drivs blir det en härlig utmaning att tillsammans med mina medarbetare utveckla bolaget till nya framgångar”, säger Erik Malmberg, ny vd för Malmberg Water AB.

”Som fjärde generation och där jag lett Malmberg sedan 70-talet är det mycket stimulerande att se mina barn komma in i företaget. Erik har arbetat inom Malmberg ganska länge men nu får han ta ett större ansvar vilket känns som ett naturligt steg”, säger Per Malmberg, Koncernchef MalmbergGruppen.

Frågor med anledning av denna information besvaras av:

Per Malmberg, koncernchef MalmbergGruppen AB
per.malmberg@malmberg.se

Stefan Jakelius
Styrelseordförande, Malmberg Water AB
stefan.jakelius@meginconsulting.se

• biogas

Malmberg är ett miljöteknikföretag med fokus på utförande av anläggningar för vattenrening, biogas, geoenergi och borrning. Vårt huvudkontor ligger i Åhus nära Kristianstad. Vi är familjeägda sedan 1866 och vi är 180 medarbetare som arbetar för en bättre miljö under devisen ”Ren energi. Rent vatten”.