Fantastisk början av biogasåret 2015 för Malmberg.

Malmberg, det ledande svenska företaget inom biogasuppgraderingsteknik har tecknat flera biogasuppgraderingsavtal i vår. Tre av dem i Tyskland och ett i Norge. För Revis-bioenergi GmbH kommer en andra anläggning att levereras i Satuelle, Tyskland. I Bergheim-Paffendorf, 35 km väster om Köln, kommer Malmberg bygga en ny biogasuppgraderingsanläggning för gasnätet. Kapaciteten är 1400 Nm³ /h rågas. Den tredje tyska anläggningen är för Agraferm Technologies AG i Beerfelden, 50 km öster om Berlin. Kapaciteten är 1500 Nm³ /h och den uppgraderade gasen kommer att injiceras till gasnätet. I Norge kommer en ny biogasuppgraderingsanläggning för fordonsbränsle att levereras till Lillehammer för GLÖR IKS. Detta är den tredje Malmberganläggningen i Norge.

"Under 2015 är vi säkra på att bryta den magiska gränsen för totalt 100 sålda och levererade Malmberg COMPACT® uppgraderingsanläggningar vilket visar att vår mission för en bättre miljö under devisen Ren energi, Rent vatten blir ännu viktigare", säger Fredrik Nilsson, affärsområdeschef, Malmberg Biogas.