Malmberg lakvattenrening till Gryta avfallsanläggning i Västerås.

Tillsammans med Anjobygg ska Malmberg bygga en ny  anläggning för rening av lakvatten från en avfallsanläggning.

Vi levererar  processlösningen ,  maskinutrustningen , el och styrutrustningen.

Anläggningen kommer att bestå i en komplett behandling av lakvattnet så att detta behandlade vatten kan släppas ut direkt till recipienten. Det kommunala reningsverket vill inte längre ta emot detta vatten då de anser att det påverkar funktionen på deras reningsteknik och gör det svårt för dem att klara sina utsläppsvärden. Vattnet skall endast i undantagsfall (fel i anläggningen) skickas vidare till kommunala reningsverket. Den nya anläggningen som vi skall bygga blir med SBR teknik (Sequencing Batch Reactor) och den kommer till stora delar vara identisk med den anläggning vi nyligen har färdigställt till SYSAV, Spillepeng Avfallsanläggning i Malmö.

• Miljöteknik, återvinning

• lakvattenrening
  • deponier

Malmberg är ett miljöteknikföretag med fokus på utförande av anläggningar för vattenrening, biogas, geoenergi och borrning. Vårt huvudkontor ligger i Yngsjö nära Kristianstad. Vi är familjeägda sedan 1866 och vi är 180 medarbetare som arbetar för en bättre miljö under devisen ”Ren energi. Rent vatten”.