Ny koncernchef för MalmbergGruppen

I 44 år har huvudägare och koncernchef Per Malmberg drivit MalmbergGruppen till ett framgångsrikt företag inom miljöteknik. Under Pers tid har företaget vuxit rejält och gruppen omsätter årligen cirka 500 miljoner kr där affärsidén bygger på ”ren energi och rent vatten”. Per Malmberg blir nu styrelseordförande i MalmbergGruppen.

Ny koncernchef blir Sara Malmberg. Det blir en erfaren person som tar över då Sara har arbetat i företaget sedan 14 år tillbaka och idag med stor framgång driver ett av bolagen som utför brunnsborrning och bygger geoenergianläggningar. En verksamhet som omsätter cirka 125 miljoner kr.Sara fortsätter med denna roll men tar nu även koncernchefsrollen. Sara är femte generation Malmberg som driver företaget vilket får anses unikt inom svenskt näringsliv.

Per Malmberg – huvudägare till MalmbergGruppen:
”Som nybliven 70-åring kan man se tillbaka på fantastiskt spännande årtionden för svensk miljöteknik och inte minst för Malmberg som ett ledande företag i denna bransch. Jag gläds åt att båda mina barn har valt en sådan här framtidsbransch. Jag önskar Sara all lycka till att ta Malmberg in i framtiden.

Sara Malmberg – koncernchef MalmbergGruppen:
”Miljöteknik är framtiden och det känns hedrande att jag får leda Malmberg in i den. Malmberg är starkt förknippat med erfarenhet, kompetens och kvalité. Det är mycket att leva upp till men med alla fantastiska ”Malmbergare” är jag säker på att vi kan växa och utvecklas ännu mer. Sverige är föregångare i miljöarbetet och jag är säker på att våra tjänster kommer vara mycket efterfrågade både fortsatt i Sverige och över hela världen.