120 utställare på jobb- och utbildningsmässan TODO

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2018 10:30 CET

TODO-mässan 2018 pågår 8-10 november. FOTO: © Malmö stad, Frasse Franzén

På torsdag (8/11) startar årets TODO-mässa. TODO är Malmös största jobb- och utbildningsmässa för unga i åldern 15–30 år.

120 utställare deltar i årets TODO-mässa. På mässans jobbtorg finns drygt 40 rekryterande företag med ett 100-tal tjänster att söka. Det kommer, liksom förra året, även att finnas ett speciellt blåljustema på mässan med bland annat Försvarsmakten, Kriminalvården, Tullverket, Polisen och räddningstjänsten.

Mässans cv-verkstad, där besökare får hjälp med att göra cv och skriva personliga brev till arbetsgivare, drivs i år av Arbetsförmedlingen. Linus Zackrisson, expert på jobbsökande på sociala medier, kommer på torsdagen att gästa cv-verkstaden.

Alla Malmös gymnasieskolor, både kommunala och fristående, finns på mässan. Dessutom är vuxenutbildningar, folkhögskolor, universitet och yrkeshögskoleutbildningar representerade.

TODO arrangeras av Malmö stad i samarbete med Arbetsförmedlingen.

Välkomna till TODO-mässan!

Öppettider för TODO-mässan:

torsdag – fredag kl. 9–15

lördag kl. 10–15

För ytterligare information om TODO-mässan kontakta huvudprojektledare Ola Gillgren, 070-920 69 48, ola.gillgren@malmo.se

För information om mässans gymnasiedel kontakta projektledare Pelle Jernryd, 0709-64 84 47, pelle.jernryd@malmo.se

För information om Jobbtorget kontakta arbetsförmedlare Tina Hasselström, Arbetsförmedlingen Malmö, 010-486 72 59

Utsänt av Jonas Andersson, kommunikatör, 0733-23 90 92, jonas.andersson@malmo.se