Guerrilla Lighting

Guerrilla lighting – när Malmöborna själva får vara med och lysa upp staden

Imorgon, torsdag den 16 februari, kommer Malmöborna själva kunna vara med och lysa upp delar av Sorgenfri. Det sker under några timmar denna kväll av ljusarrangemanget Stadens ljus: Sorgenfri. Deltagarna, som anmält sig i förväg, kan då aktivt vara med och på ett innovativt och spektakulärt sätt förändra platser med ljus. Syftet med arrangemanget är att se möjligheter och uppleva hur ljussättning kan användas i stadsmiljöer.

- Vi vill tillsammans med Malmöbor och andra intresserade på ett handgripligt och kul sätt visa hur man med hjälp av ljus kan förvandla platser som kvällstid kan upplevas obehagliga eller mindre tilltalande till något vackert, inbjudande och schysst, säger ljusdesigner Erik Olsson.

För de som vill titta på Guerrilla Lighting är samlingsplatsen Båstadsgatan 4 och tiden är 18.00. De som vill delta måste anmälan sig till erik@olssonlinder.se och då är mötesplatsen Nobelvägen 119/121 och klockan 17.

Mer information och där även före - och efterbilder kommer finnas på sidan stadensljus.se

Kontakta

Erik Olsson, ljusdesigner och ansvarig för Guerrilla Lighting, erik@olssonlinder.se, 070-441 31 31

Bertil Göransson, projektledare för Stadens ljus: Sorgenfri 0706-27 64 00, bertil.goransson@malmo.se