Malmö Salsafestival – en  dansfest med kubansk atmosfär hela helgen

Malmö Salsafestival – en dansfest med kubansk atmosfär hela helgen

I helgen, 28-30 juli, arrangeras för första gången Malmö Salsafestival – en stor dansfest med kubansk atmosfär. Platsen för arrangemanget är Ribersborg vid T-bryggan på Urban Beachområdet.
En festival för de som kan, de som vill lära, de som vill titta på eller bara njuta av latinamerikanska rytmer. Under tre dagar bjuds det på workshops, shower, prova på-kurser och animation i olika danser. På plats är flera av Malmös och Lunds skolor i latinamerikansk dans. Det blir många olika stilar som kubansk salsa, LA style salsa, rumba, samba, flamenco, kizomba, bachata, zouk och många fler!

Etablerade DJ:s underhåller och kvällarna avslutas med social dans till de svängiga kubanska livebanden Armonia Son de Cuba och Gilito y Su Clave.

En helg där Ribban blir den perfekta platsen för glädje, sol och värme – med andra ord Salsa!

Helgens program:

Fredag 28/7 klockan 17-23

17.00 Salsa Sabrosa dansskola (salsa prova på)
18.00 Cubabaila2005 dansskola (kubansk salsa prova på)
19.00 Salsa Energia (salsa energia prova på)
20.00 Armonia Son de Cuba
21.00 DJ / Socialdans. DJ Alain, DJ Malte och DJ Cubasalsa spelar musica cubana, salsa, New York mambo, puertorikansk salsa, salsa romantica, chacha, bachata, kizomba mm.
23:00 Godnat

Lördag 29/7 klockan 15-23

15.00 Love Dance Academy (salsa L.A style prova på)
16.00 Love Dance Academy (bachata workshop)
17.00 Salsa Energia (reggaeton prova på och animation)
18.00 ZOUK Malmö (brasiliansk zouk intro-class)
18.50 Vai (sambashow)
19.00 Cubabaila2005 dansskola (salsa animation)
20.00 Gilito y su Clave
21.00 DJ/Socialdans. DJ Alain, DJ Malte och DJ Cubasalsa spelar musica cubana, salsa, New York mambo, puertorikansk salsa, salsa romantica, chacha, bachata, kizomba mm.
23.00 Sov gott

Söndag 30/7 klockan 15-21

15.00 Malmö Dansakademi (salsa prova på)
16.00 Malmö Dansakademi (bachata & kizomba workshop och socialdans)
17.00 Danza Corazón (bachata workshop)
17.30 Salsa & Flamenco Dansakademi (rumba flamenca)
18.00 Ogun Da Masa (rumba afrocubana med Tomas Jimeno Jr från Kuba)
20.00 DJ/Socialdans. DJ Alain, DJ Malte och DJ Cubasalsa spelar musica cubana, salsa, New York mambo, puertorikansk salsa, salsa romantica, chacha, bachata, kizomba mm.
21.00 Tack för i år

Pella Ström, gatukontoret, Malmö stad, 0738-51 53 35, pella.strom@malmo.se
Birgitta Hjertberg, kommunikatör, gatukontoret, Malmö stad, 0709-341411, birgitta.hjertberg@malmo.se