Malmö Game Week

MalmöLAN tillbaka under Malmö Game Week den 27-29 september

MalmöLAN återvänder till Malmö den 27-29 september och är en del av Malmö stads stora satsning på gamingkultur, som går under namnet Malmö Game Week. Under dessa dagar kommer Malmömässan att fyllas av gamingaktiviteter och tävlingar med något för alla åldrar att delta i. MalmöLAN erbjuder bland annat ett LAN-område, kortspel, brädspel och en streamingzon. Dessutom står evenemangets scen värd för Gymnasiemästerskapet, en turnering där skolor från hela Skåne tävlar mot varandra om mästartiteln.

Malmö Game Week - en mötesplats för alla inom spel

MalmöLAN är en del av Malmö Stads stora satsning på gamingkulturen som går under namnet Malmö Game Week. Malmö Game Week pågår under en dryg vecka och inleds med MalmöLAN på Malmömässan och avslutas med CORSAIR DreamHack Masters Malmö, en CS:GO-turnering med 16 av de bästa lagen i världen som gör upp om 250 000 dollar och det live från Malmö Arena.

- Vi är glada över att genomföra andra året av Malmö Game Week tillsammans med Dreamhack. Vi ser fram emot dagar fyllda av diverse spel och en spännande CORSAIR DreamHack Masters-final på Malmö arena, säger Paul Petersson-Rebelo, projektledare E-sport på Malmö Turism.

LAN-område, utställning och esport

MalmöLAN har ett LAN-område med plats för 250 deltagare som kommer vara öppet dygnet runt, från fredag förmiddag till det att evenemanget avslutas på söndagen. I utställningsområdet som kallas expot, kan besökarna möta organisationer verksamma runt om i Malmö så som Malmö kortspelsförening, Spelens Hus, Malmö FGC som arrangerar aktiviteter hela helgen. På scen kommer Gymnasiemästerskapet avgöras i de populära esporttitlarna Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), League of Legends och Rocket League

- Vi på DreamHack är stolta över att få fortsätta vårt arbete med att utveckla MalmöLAN, som är en del av Malmö Game Week, till ett spännande event för gamers i södra Sverige. MalmöLAN spelar en viktig roll när det kommer till att föra samman organisationer, föreningar och gamers i Malmö-regionen, säger Petter Sten, projektledare på DreamHack.

Praktisk information

Besök i den öppna delen av evenemanget är kostnadsfri och ingen biljett behövs. För att kunna delta i MalmöLAN krävs en biljett som kostar 400 kronor. Mer information hittar du på hemsidan: https://gameweek.malmo.se

Malmö Stad

Paul Petersson Rebelo,