Miriam Bryant, Movits, Omar Souleyman och Emil Jensen m.fl. till Malmöfestivalen!

Vi har sparat dessa sju musikaliska skatter i en hemlig kista men nu kan vi äntligen ropa ut i megafon: Malmöfestivalens program är helt komplett!!

Arre! Arre!
På bara två år har Malmöbandet har slagit till i musiksverige som en knuten näve i luften. Förbered dig på en våg surfgitarrer, dansant punkig attityd och en throwback till 90-talets riot grrrl-scen.

Emil Jensen
En av våra mest unika och angelägna röster just nu. Äntligen återvänder han till Malmöfestivalen!

Erik Lundin
Han är Stockholms Västerorts sämst bevarade hemlis, rapparen som med vass tunga staplar hatare som nyklippt gräs och får oss att skandera "Annie Lööf, Annie, Annie Lööf”.

Miriam Bryant
Två år efter P3 Guld-nomineringen för "Push Play" flög hon likt Amors pilar rakt in i svenska folkets hjärtan. I "Så mycket bättre" lärde vi känna människan bakom rösten och hennes tolkningar har bäddat för succé.

Movits!
Den ena foten står stadigt i samtiden, den andra skuttar uppstudsigt mellan genrer och tidsepoker. Movits! texter är punkigare och råare än någonsin men charmen är intakt. Kom och bli uppviglad till dans.

Nightmen
Bandet föddes i ekot mellan Möllan och Norra Grängesbergsgatan, ur dimman av 3,5'or och TV-kvällar. Medlemmarna har rötter i Malmöakter som YAST, Terrible Feelings och MF/MB/ men Nightmen är något helt annat.

Omar Souleyman
Festsångaren från Syrien slog igenom i väst 2011 med sin remix av Björks "Crystalline" och året därpå sjöng han på Nobels fredspriskonsert. Äntligen får Malmöfestivalen ta del av hans vilt dansanta kärleksfest.

Hj
ärtligt välkomna till Malmöfestivalen den 12-19 augusti 2016!

Kontakt:
Jakob Svensson, musikbokare, 0733-15 84 20.
Johan Fridh, kommunikationsansvarig, 0709-34 14 22.