​Pressinbjudan: Malmös föreningsliv hyllas på gala i Malmö Arena

​Pressinbjudan: Malmös föreningsliv hyllas på gala i Malmö Arena

Den 21 april är det dags för Föreningsgalan 2017 – en kväll när Malmös föreningsliv uppmärksammas och prisas. Under kvällen kommer bland annat priserna Årets eldsjäl, Årets ideella förening, Årets idrottsförening, Årets Pegasus, Årets föreningsinsats för Malmö och Malmö stads idrottspris att delas ut.

Föreningsgalan arrangerades för första gången förra året med ambitionen att det skulle vara ett återkommande tillfälle för föreningar att ses, umgås och lyfta fram betydelsefulla insatser för Malmös föreningsliv. I år leds galan av konferencier David Lindgren (programledare för Melodifestivalen), och en hemlig känd artist står för musiken tillsammans med husbandet. Dessutom kommer några av Malmös föreningar att visa upp sin verksamhet på scen under kvällen.

– Nu får vi chansen att återigen samla Malmös föreningsliv för att hylla och uppmärksamma engagerade personer och prestationer, vilket är väldigt kul och uppskattat. Det finns en stor ideell kraft i den här staden som vi måste ta tillvara på, säger Frida Trollmyr (S), kultur- och fritidskommunalråd.

Nybildade Lars Torekulls stiftelse för främjande av sund barnidrott i Malmöregionen kommer att dela ut två stipendium på årets gala. Nytt för i år är också att MIP Malmö Ideella föreningars Paraplyorganisation delar ut tre priser, Årets föreningsinsats för Malmö, Årets insats för Malmös idéburna sektor och Årets nya förening.

Tid:
Kvällen den 21 april inleds med mingel kl. 17.45. Prisutdelningen drar igång cirka 19.30.

Plats: Malmö Arena

Media får gärna föranmäla sig till Emilie Ekelund, kommunikatör på fritidsförvaltningen, emilie.ekelund@malmo.se, 0766-10 89 36.

Kontaktpersoner:

Frida Trollmyr, 040-34 10 34