På torsdag 29/11 tillkännages vem som är Malmös Lucia 2018

Pressinbjudan: Nu tillkännages Malmös Lucia 2018

Press hälsas varmt välkomna till Malmö latinskola den 29/11 kl. 10.00 för tillkännagivandet av vem som är Malmös Lucia 2018. Dessutom kommer det bjudas på skönsång från Malmös luciafölje, med tärnor och stjärngossar från Malmö latinskola.

Efter att läst upp juryns motivering kommer Viveca Byhr Lindén, projektledare Malmö Lucia, Malmö stad, presentera årets Lucia.

Pressvisning, tillkännagivandet 29/11 kl. 10.00
Torsdag den 29 november kl. 10 tillkännages vem som är Malmös stads Lucia 2018.
Plats: Malmö latinskola, biblioteket, ingång Drottninggatan 22 (mot brandstationen).

Luciakröning och invigning av julen 1/12
Lördag den 1 december inviger vi julen i Malmö. Det blir tal, tändning av julbelysning och kröning av Malmös Lucia.
Plats: Gustav Adolfs torg i Malmö

Program invigning:
15.30 - Orkester
16.00 - Underhållning
16.15 - Kommunfullmäktiges ordförande Carina Nilsson håller invigningstal och tänder årets julbelysning.
16.25 - Kröning av Malmös Lucia 2018
16.30 – Framträdande av Lucia med följe.

För mer information, kontakta:
Viveca Byhr Lindén, projektledare Malmö stad, 0709-341414

Fastighets- och gatukontoret: Annika Blomquist