SPELFEST ÖPPNAR FÖR ALLA!

Den populära datorspelsfestivalen SPELFEST är i stan, och alla är välkomna! Stora som små, spelfantaster som oinvigda – här finns det något för alla. Så gör något spännande och annorlunda under höstlovet och skynda till SPELFEST på Stora Varvsgatan 4, i Västra Hamnen. SPELFEST – en TV- och datorspelsupplevelse utöver det vanliga För första gången har det populära TV- och datorspels eventet kommit till Malmö. På Stora Varvsgatan 4 i Västra Hamnen kan ALLA fram till fredag spela, tävla, testa och bara hänga i en unik datorspelsmiljö. Här finns de senaste TV- och datorspelen. Vid ”Artist corner” kan man träffa konstnärer och musiker bakom spelen, vid ”Spel för alla” kan besökarna spela mot personer med funktionsnedsättning på deras villkor och med deras styrmedel. E-sportsektionen visar framtidens spelformer med ett av Sveriges bästa e-sportlag och flera högskolor är på plats för att visa innovativa och nyskapande spel. SPELFEST är också ett skönt ställe att bara hänga på. I det mysiga caféet kan man lyssna på roliga intervjuer från scenen, där också Bambuser sänder live-TV. Det är även härifrån som det häftiga mobilspelet Lost in Malmö utgår – ett spel där hela Malmö öppnar upp sig som en spelplan för alla mellan 15 och 20 år. Jakten på en försvunnen person startade i går, för dem som missade spelomgångarna i går finns det nya chanser i dag. Så för alla m ellan 15 och 20 år är det bara att samla ihop ett lag och skynda till SPELFEST, och anmäla sig på plats. SPELFEST är öppet mellan klockan 11.00 och 19.00 fram till den 2 november. Och alla är välkomna, oavsett ålder eller spelerfarenhet. Självklart är det fri entré. KONTAKT: Lost in Malmö Malmö stad, gatukontoret Caroline B. Le Bongoat, projektledare, 040-34 14 01, 0708-34 14 01 caroline.lebongoat@malmo.se Mia Stendahl, pressansvarig, 0709-34 21 27, mia.stendahl@malmo.se Ozma Bobbi Augustine Sand: 0734-421 249 Karin Ryding: 0702- 452 592 Svenska Datorspelsinstitutet Linus Feldt, ordförande, 0708-32 89 80, linus.feldt@sdsi.se Anna Knochenhauer, projektledare, 0707-740611, anna@sdsi.s